孤岛和玫瑰

昨天游过群岛,才发现自己即使到了现在,依然是一座孤岛。

  今天,她竟然对我说,她也有同感。我的心情有些激动,有些欣喜。因为,我一直以为,时间和距离会夺走这份默契。却也为此感到痛心,因为我知道这不是什么美好的感觉。

  而真的,我是一座孤岛。

  不是我妄自菲薄,因为这是铁一般的事实。你说说,你数数,是多还是少……

  也许也许,就像她说的,我真的是一朵玫瑰。身上长满了刺,让人不敢靠近——因为呵,即使花瓣多么艳红,也没有人会看见我。有时候,我很享受这种透明感。反正,我就是喜欢低调,然后,无聊时,偶尔,吓自己一跳……

  也好,这下,孤岛上会多了一朵玫瑰。嘿,我是这岛上的唯一居民!

  是的,我就是那岛上的玫瑰。

  得空,你渡海来看看我吧。很抱歉,我无法给你在地图上指出我的位置。不过没关系,当你找到它时,或许会看见一朵玫瑰不是在孤芳自赏,而是在空自凋零。——让花瓣,做你灯塔。

留言

  1. zadao...那天我有多难过咧~ 住了那么久的孤岛被人抢走了,现在还被迫在海内漂迫。多可怜啊~ T.T 真是凄凉~~ :cry:

    不过还好啦,塑料可以耐很久的咧!! :D 玫瑰需要更好的环境。孤岛就让给你吧!

    有时候我知道,我们都知道一些事。—— 一些栽花人知道的事。

    回覆刪除
  2. lol...
    don't plan to leave any comment here actually... :tongue:
    but since i read something that caught my attention...
    so~~~
    haha... :P
    it's about your 透明感...
    i found something that we all have in common after form 5...
    it's being emotional... :(
    everyone, seriously.
    well...
    maybe when people are in the process of growth...
    stepping into new life, adapting new environment...
    meeting new friends...
    getting to know more about the reality---society...
    will have to go through an so-called "emo-period"?
    that's what i first thought after seeing one by one of us started getting emo and emo and emo and emo and emo and emo and emo and emo and emo and emo and....................................................................................................................emo.

    and regarding your 透明感..
    to me, it's a distinctive characteristic! :good:
    just like that day...
    when we were choosing present for someone...
    (u know who la ;) )
    and u were trying to speak...
    yet maybe your voice is too soft to be heard and...
    LOL.
    that makes us laugh~
    it makes remarkable memories...
    which is whenever someone mention about 透明 i will sure immediately think of you---my SHIT.

    回覆刪除
  3. 王妃,
    maybe ur right, im feeling like im getting emo and emo by time passes... not a very good feeling... :(
    n i could actually see tat few of our friends (including the author)r all getting emo n emo n emo.... omg... im so worry of this~~~

    i dun wanna be emo!! NO!!! :cry:
    well, it seems im getting emo right now... =.="

    回覆刪除

張貼留言

留張字條。

這個網誌中的熱門文章

骨骼疏松

Kempen Senyum Kambing

汤圆哦汤圆